Hry a Tímy (SGD 2016)
Summer Game Dev 2016 sa zúčastnilo 12 študentov rozdelených do 4 tímov a teda vznikli 4 hry. Tu sú zoradené podľa toho, ako sa umiestnili v poradí vybranom mentormi.
1. miesto: Theia’s Legacy
(Martin Zvara – Programming, Ondrej Ritomský – Programming, Filip Vydra – Art)
Theia’s Legacy je platformová hra, kde popri prechádzaní levelom hráč narazí na niekoľko pasáži kde musí využiť kombináciu viacerých kúziel, pretože ak by padol do pascí môže zomrieť alebo byť spomalený. Množstvo kúziel je obmedzené a v hre je vizuálne znázornené bludičkami rotujúcimi okolo hráča. Aby toho nebolo málo, hráča naháňa stena a útočia naňho nepriatelia. Koľko krát umrie tvoj hrdina?
2. miesto: Kiwi Quest
(Martin Strapko – Programming, Marián Ivanov – Programming, Karolina Polakovičová – Art)
Nikto nechce byť v živote sám, dokonca ani vták kiwi. Pomôžte kiwimu zdolať nazbierať materiál napostavenie bezpečného domova kde si môže založiť rodinu. V džungli sa nachádza množstvo nástah a samo od seba nedokáže mnohé z nich zdolať. Naštastie ste tu vy a množstvo odpadu po turistoch, ktorý môže pomôcť kiwi zdolať nástahy nemilosrdnej džungle. Skákať, bežať alebo letieť toto všetko musí jeden zvládnuť aby dokázal prežiť túto cestu. Popri tom avšak nesmie zabudnúť na jeho cieľ, založiť si rodinu. Počas cesty musí byť pripavený zaujať náhodne okoloidúce opačné pohlavie a nazbierať materiál na hniezdo v ktorom si nakoniec založí rodinu.
Kiwi sa nezastaviteľne ponáhla k svojmu novému hniezdu a je na hráčovi aby tam bezpečne dorazilo. Pomocou vecí, ktoré cestou nájde musí obliecť kiwi tak aby dokázalo zdolať všetky prekážky, ktoré ho budú čakať a zároveň aby nespravilo módne fó pá. Hráč pomocou klikania jednoducho presúva medzi vecami, ktoré kiwi nesie, ktoré ma oblečené a vecami, ktoré sú padnúte v blízkom okolí prekážky, ktorú zdolal.
3. miesto: Cheesy Shooter: GO
(Jakub Motýľ – Programming, Lucia Piváčková – Programming, Slavo Turanec – Art)
V hre Cheesy Shooter: GO sa hráči ocitnú v koži dvoch mačiek (jednej rýchlejšej, a jednej…ehm… silnejšej) s kulinárskym talentom, ktorým bola zanechaná jednoduchá úloha – postarať sa o ochranu magického ementálu kým sa vráti ich pán. Avšak tento ementál vonia tak dobre, až prilákal rôznu zverinu zvonka – konkrétne hlodavce (myši, surikaty!, a iné) a potom aj psy (tie sú múdrejšie, chápu že najprv sa musia mačiek zbaviť aby sa dostali k syru). Hráči škodcov zaháňajú triafaním iných (menej chutných) magických surovín (zemiaku, čipsov, čili papričiek a čaju), ktorých magické vlastnosti spôsobujú pri vzájomnej zrážke rôzne erupcie čarodejných síl v podobe krátkodobých kuchárskych skvostov, ako vražedná nachos omáčka, pekelne horúca pizza, či aj smrtelne chladný nanuk. Podarí sa zdomácneným šelmám udržať balanc vesmíru? Čo zamýšľajú s všemocným ementálom diabolské surikaty? To všetko sa hráči (možno) dozvedia v našej hre.
4. miesto: MO: The Game
(Martin Miklis – Programming, Balázs Horváth – Art, Lukáš Gajdošech – Art)
Protagonistami MO: The Game sú milo vyzerajúce, no nemilosrdné postavičky. Hra stavia na dobre známych princípoch a za pár sekúnd sa do nej dostane každý. Zo začiatku ste malý a bezvýznamný, preto potrebujete čo najrýchlejšie absorbovať nejakú hmotu, aby ste mohli začať ohrozovať ostatných hráčov. Oheň zabíja zeleň, zeleň vodu a voda oheň. Treba hrať obozretne a s rozvahou, každý pohyb vás stojí hmotu. Hráč, s ktorým ste si ešte pred chvíľou pomáhali, sa zrazu zmení na proti-element a ide po vás. Pri každej eliminácii sa totižto mení váš element podľa toho, koho ste práve poslali na druhý svet. Smrť znamená rozpad na kúsky neutrálnej postavy a hráčovi neostáva nič iné, ako to skúsiť znova. Treba sa tak neustále prispôsobovať situácii a sledovať okolie. Hráči rovnakého elementu sú pre vás dočasnými spojencami, na tých väčších sa dokážete napojiť a stať sa tak spoločne mohutnejšími – veď predsa v jednote je sila. Kto sa ale nakoniec stane tým najväčším?